מה זה פילאטיס

הפילאטיס הוא אימון גופני דינאמי, המחזק את השרירים, מגמיש ומייצב את הגוף תוך שילוב כל מערכת השרירים בגוף, כולל השרירים הפנימיים - שרירי היציבה. בעוד שבשיטות אימון אחרות עובדים בנפרד על כל חלק בגוף, שיטת פילאטיס מתמקדת בתהליך התנועה כולו ומפעילה את כל הגוף. יוסף הוברטוס פילאטיס (Joseph Hubertus Pilates, 1967-1880) קרא לטכניקה שלו "קונטרולוג'י" - Contrology, אומנות השילוב בין גוף, תודעה ונפש מתוך שליטה מלאה על התנועה.
פילאטיס האמין בתנועות טבעיות, קרובות ככל שניתן לאלו של החיות, עם איזון בין כוח לגמישות תוך שימוש בנשימה נכונה.
הפילאטיס משלב בין הדינאמיות של שיטות האימון המערביות, לבין ההרמוניה שבין גוף לנפש והמודעות לתנועה, אשר אפיינו שיטות מזרחיות, כמו יוגה, טאי-צ'י ואחרות.

השיטה כוללת למעלה מ-500 תנועות מדויקות, המתמקדות בשרירי הליבה של הגוף - שרירי הבטן, החזה והגב, תוך הקפדה על ביצוע מדויק, זרימה תנועתית ושיפור מערכות הנשימה. הטכניקה בנויה על היחס שבין נשימה ושליטה על מרכז הגוף, תוך שימת דגש חזק על ייצוב (Stabilization) כבסיס לתנועה חופשית.
השיטה מתאימה לכל אחד בכל גיל ובכל מצב גופני.
התרגילים המגוונים מבוצעים על מכשירים מיוחדים ועל מזרן. והתוצאות מיידיות: גוף מאוזן וחטוב, שרירים חזקים וארוכים, יציבה משופרת ובעיקר - הענקת אנרגיות חדשות והרגשה טובה לאורך כל היום.

עקרונות הפילאטיס