שאלות ותשובות

  תוך כמה זמן ניתן לראות תוצאות?  

עם התמדה, נכונות ומחויבות - התוצאות וההרגשה הטובה מגיעים מהר מאוד! הזמן הוא פונקציה של השקעה. עם אימון של פעם בשבוע ההתפתחות תהיה איטית יותר מאימון של ארבע פעמים בשבוע.
בנוסף חשוב מה קורה בין האימונים, איזה סוג של חיים יש לי, כמה אני פעיל גופני או יושב כל היום מול המחשב, מה הלחצים שלי בבית ובעבודה, מה מבנה הגוף שלי עבודה עם מתחים ועוד גורמים שמשפיעים על התוצאות.

  מה היתרון של "פילאטיס על פי דליה מנטבר" על פני מכוני פילאטיס אחרים?  

מה שמייחד את פילאטיס על פי דליה מנטבר זה המחויבות הטוטאלית להתפתחות שלך, וההשקעה בך כאדם, עם תחושות רצונות ושאיפות ייחודיות. זה מתבטא כמובן גם בהשקעה יסודית ומתמשכת בצוות המדריכים שהוכשרו להיות מורים לחיים, כמו גם בפיתוח, עדכון וגיוון התרגילים והתאמתם לחיים המשתנים שלנו.
במקומות רבים, ניתן למצוא מכשירי פילאטיס, ומורים שמעבירים את התרגילים הרשומים של ג'וזף פילאטיס. בנוסף, כולנו רוצים להתחזק, להיות בריאים, חטובים, גמישים ויציבים, להשיל קילוגרמים מיותרים ובעיקר - להרגיש טוב יותר. ולכן נדרשת מיומנות מקצועית נרכשת של 30 שנים, ומחויבות אמוציונאלית להטמיע ולפתח את השיטה בכדי לעשות את ההבדל. הגישה האישית והיסודית של פילאטיס על פי דליה מנטבר, האווירה הייחודית והאינטימית, והאכפתיות והרגישות לצרכים המיוחדים שלך, עוזרים לך להתקדם, ליהנות ולהתפתח מבחינה גופנית ומבחינת תחושה והרגשה אישית טובה יותר.
מבחינה זו אנו נאמנים לתפיסה ולחזון של ממציא השיטה, ג'וזף פילאטיס שאמר: "לא מעניין אותי לפתח שרירים (Body building) אני רוצה להביא אותך שתתפקד טוב יותר".

  מה חשוב בבחירת מדריך?  

יש לוודא שלמדריך יש תעודת הסמכה מוכרת. יש לקרוא את התעודה ולנסות להבין האם זו תעודת הדרכה או רק תעודה המעידה על סדנת סוף שבוע או קורס מצומצם. חשוב מי עומד מאחורי התעודה, והאם השם "הבינלאומי" של התעודה, אינו מסתיר את העובדה שהוא נעשה בארץ ע"י מורים לא מיומנים.
זכור, זה לא רק מגוון תרגילים שמבצעים - אלא הרבה יותר חשוב איך מבצעים אותם. אי הקפדה על הפרטים הקטנים ויישום לא נכון של התרגילים, עלולים להוביל לפגיעות ולכאבים עקב עבודה לא נכונה של הגוף.
בוגרי בית הספר למדריכי פילאטיס של דליה מנטבר בראשותו של גדעון אברהמי נהנים מהמוניטין של דליה וגדעון, מהתמיכה והשיתוף המקצועי של מכללת וינגייט, ושל ההכרה הרשמית של ה PMA.

  למה חשוב להתאמן עם מדריך מוסמך?  

חשוב ביותר לקבל הנחיות, הערות ודגשים לשיפור ממדריך מקצועי ומוסמך. מכיוון שבמהלך התרגול אנחנו חייבים לשלוט בתהליך וקצב הנשימה בקואורדינציה מושלמת עם התנועה, בעבודת בטן נכונה, ובהתמקדות במרכז הגוף וזרימת התרגיל - יש צורך במדריך מקצועי ומנוסה שיקפיד על הסנכרון המושלם והמדויק של כל המרכיבים.
כמובן שניתן לעבוד לבד על התרגילים בבית בעזרת תמונות או קלטת מקצועית, אך חשוב עוד יתר לוודא שהתרגיל נעשה בצורה מדויקת לא רק מבחינה חיצונית, אלא מבחינת האיזון הנכון בין המערכות השונות והקואורדינציה של עקרונות הטכניקה. העבודה בבית יכולה להיות השלמה או תרגול של מה שנלמד עם המדריך.

  האם פילאטיס מתאים גם לגברים?  

מאוד! אמנם גברים חושבים שפילאטיס עוסק ב"מתיחות" ומיועד לנשים. אך למעשה מדובר באימון גופני קשה ואינטנסיבי, המפתח שרירים, מאתגר את הגוף ומצריך מחשבה, שליטה ואיזון. בעולם, פילאטיס לגברים מאוד מפותח גם בקרב ספורטאים מקצועיים, כחלק משגרת האימון שלהם. לדוגמא: קבוצת הפוטבול סן פרנציסקו 49 מה-NFL, קבוצת הכדורגל בולטון מהפרמיירשיפ באנגליה, הניו ג'רסי נטס מה NBA, טייגר וודס אלוף הגולף העולמי, קבוצות רוגבי אוסטרלי, ועוד רבים אחרים. הפילאטיס עוזר במניעת פציעות, מחזק ומגמיש את כל השרירים ועוזר בשיקום שלאחר פציעות.
בדרך כלל, גברים פחות גמישים ועוסקים בספורט "חד מימדי" (משקולות, ספינינג, ריצה, כדורגל וכד'). זה אמנם מפתח שרירים מסוימים וסיבולת לב-ריאה, אך מזניח את היציבה, השימוש הנכון בשרירים הפנימיים ובמרכז הגוף, והנשימות והגמישות, החשובים לבריאות הגוף בכלל ולעמוד השדרה בפרט.

  מה היתרון בשיעור אישי בקבוצה?  

בשיעור אישי, כל מדריך מלמד קבוצה של עד 6 מתעמלים. זה מאפשר לו לתת לכל מתעמל שיעור אינטנסיבי ולהעניק תשומת לב מלאה לצרכיו. בשיעור, המדריך לומד להכיר את מצבו הגופני של כל מתעמל, ומעניק לו את התרגילים המתאימים, בקצב ובכושר המתאימים - תוך התייחסות אישית ומיידית לכל בעיה.

  אני בהריון - האם אני יכולה להתאמן?  

בוודאי! היתרון המרכזי של פילאטיס על פי דליה מנטבר בזמן ההריון, הוא בצורה שבה מתייחסים לנשימה נכונה, לעבודה עם מרכז הגוף ולהפעלת רצפת האגן. הפילאטיס מחזק ומגמיש את הגב ומתמקד בשיפור היציבה. הוא מטפל גם ברגליים ובכפות הרגליים (למניעת בצקות) ומעניק תחושה טובה ורעננה כששומרים על גוף פעיל.
התמדה בפילאטיס בזמן ההריון משפרת את תהליך הלידה עצמו ואת החזרה לגוף פעיל וחטוב לאחריה.
גם מי שלא התאמנה בפילאטיס יכולה להתחיל בזמן ההריון, משום שבפילאטיס על פי דליה מנטבר האימון מותאם אישית לכל אחת. כך יש התמודדות מבוקרת עם רמות שונות של מאמץ. המדריכים שלנו עברו הכשרה מיוחדת בנושא ויוכלו להנחות אותך במה מותר ואסור

  איך מתחילים להתאמן?  

קודם כל מחליטים שהגיע הזמן לעבור לאורח חיים בריא ומאוזן. נרשמים לשיעור ניסיון ו/או רוכשים סידרת היכרות, מביאים מגבת וגרביים ו... מתחילים לעבוד.

  למה פילאטיס ולא אימון גופני אחר?  

בשיטות אימון אחרות מתמקדים בחלק מסוים בגוף, עובדים על השרירים החיצוניים ואז עוברים לחלק גוף אחר. כתוצאה מכך מפתחים רק את השרירים החיצוניים, הגוף לא מאוזן, והאימון יכול לגרום לפציעות ולכאבים ב"נקודות התורפה" - גב, מפרקים וכו.
הפילאטיס מחזק את כל שרירי הגוף בכל תרגיל, ומתמקד בתהליך התנועה כולו. השיטה מתמקדת לא רק בשרירים החיצוניים אלא גם בשרירי הליבה, השרירים הפנימיים שאחראים לייצוב כל הגוף תוך לימוד ריכוז והקשבה לגוף ונשימות נכונות. התוצאה היא גוף חטוב יותר, שרירים מאורכים, גב זקוף ויציב, פחות כאבי מפרקים ושרירים, ותחושה רעננה ובריאה לאורך כל היום.

  כמה שיעורים עלי לעשות כדי לראות תוצאות?  

מכיוון שכל אחד מגיע אלינו מרקע אחר ובמצב גופני שונה, אין נוסחה קבועה עבור כולם. לאחר מנוי ההיכרות, ולאחר שהתוודעת לשיטה ולעקרונותיה, מומלץ להתחיל להתעמל בין 2-3 פעמים בשבוע, כדי להביא את הגוף לאיזון. חשוב לזכור כי העיקרון החשוב ביותר הוא להתמיד, ואז התוצאות יגיעו. באחריות.

  מהו פילאטיס מכשירים?  

המכשירים הייחודיים שפותחו ע"י ג'וזף פילאטיס, מאובזרים בקפיצים, שמצד אחד יוצרים התנגדות ועומס לשרירים, ומצד שני מאפשרים טווח תנועה גדול יותר למפרקים ולשרירים. והתוצאה: השרירים מתארכים, הגוף מתחטב (ללא הוספת נפח מוגזם לשריר עצמו) ומתמלא אנרגיה ותחושת חיוניות מרעננת.

  יש לי כאבי גב - מותר לי להתאמן?  

כן. אחד מיתרונות פילאטיס על פי דליה מנטבר הוא בעבודה על השרירים הפנימיים של רצועת הבטן והאגן, התומכת למעשה בגב ובעמוד השדרה. התרגילים מחזקים את הבטן, מאריכים את השרירים ומגמישים את מפרקי הגוף. בכך, הפילאטיס עוזר להסיר את הלחץ המופעל על עמוד השדרה כתוצאה מאורח החיים שלנו (ישיבה ארוכה מול המחשב והטלוויזיה, כיפוף גב לא מבוקר והליכה לא נכונה וכד'). פיסיותרפיסטים רבים אף ממליצים בחום על פילאטיס באופן קבוע, כהמשך טיפול.

  האם הפילאטיס יכול לתרום לחיי המין שלי?  

חיי המין שלנו מושפעים ממערכת היחסים בין תודעה וגוף Body mind relationship. פילאטיס עוד בתחילת דרכו הדגיש את ה-Body Mind Technique ושיטתו גם נקראה Contrology - תורת השליטה. אלה מרכיבים מרכזיים בחיי המין שלנו. בצד הפיזיולוגי הפילאטיס משפר את תפקוד מערכת הנשימה, מרכז הגוף ורצפת האגן - אזורים הקשורים ישירות לתפקוד המיני. ובצד המנטאלי - האימון מעניק תחושת אנרגיות והרגשה טובה לאורך כל היום. לכן, שיפור בתפקודם של אלה משפיע על התפקוד המיני.

  במה יכול ה"פילאטיס על פי דליה מנטבר" לתרום לי?  

אימון הפילאטיס מחזק את כל שרירי הגוף, מחטב את הגוף ומצר היקפים. אם מתמידים באימונים, מהר מאוד ניתן לראות תוצאות משמעותיות במבנה הגוף אך בעיקר – תחושת אנרגיות מחודשות והרגשה טובה לאורך כל היום. הפילאטיס הינו אימון מגוון וייחודי בזכות המכשירים הייחודיים ומאות סוגי התרגילים שמתאימים לכל צורך ורמה. בכך, הופך האימון לחוויה מהנה גם תוך כדי העבודה ולא רק בזכות השגת התוצאות.

  יש לי בעיות רפואיות. האם גם אני יכול להתעמל בפילאטיס?  

בוודאי! ג'וזף פילאטיס פיתח את השיטה במטרה לטפל בחולים ופצועים בצבא, לשקם רקדנים וספורטאים ולשפר את חייהם ובריאותם. כיום, המודעות ל"מרכז" הגוף ולשרירים הפנימיים הולכת וגוברת. שרירים אלו אחראיים לתנועה, ליציבה נכונה, לבניית עצם ועוד, ובמרכזי שיקום רבים נעזרים בפילאטיס כשיטת טיפול מרכזית.
אנשים רבים הגיעו לפילאטיס על פי דליה מנטבר עם בעיות גב שונות, בעיות מפרקים, עקמת בגב, חולשת שרירים, ועוד, ובעזרת האימון הצליחו להתרפא ולהשתקם. אבל יש לזכור שהטכניקה אינה תרופת פלא. יש להתייעץ עם רופא מוסמך ויש לזכור שאת/ה שותפים לתהליך. השיקום נובע מההשקעה שלך והידע שלנו.

  פורום פילאטיס