הפילאטיס מנצח את סרטן השד

סרטן השד הוא המחלה השכיחה ביותר בקרב המגדר הנשי. ההתמודדות עמו היא קשה ומורכבת בכל החזיתות, גם לחולות וגם למחלימות. מחקרים רבים שנעשו בתחום ממחישים כי נשים אשר ביצעו פעילות גופנית בזמן הטיפולים, שיפרו באופן משמעותי את הסיכוי שלהן להגיע לכדי החלמה מהירה ומלאה. אחד מבין פעילויות הספורט המומלצים לנשים שנלחמות במחלה הוא הפילאטיס.

נשים אשר חוו את מחלת סרטן השד, עוברות ניתוח להסרת הגידול. בזמן הטיפולים הן סובלות מנדודי שינה, חוסר תיאבון, חולשה והיעדר אנרגיה, מה שגורם לחלקן לאבד את הביטחון בהחלמה. היכולות הפיזיות הופכות מוגבלות, קיים פחד מלהניע את הכתפיים, הזרועות בית החזה והגב והיציבה הופכת שפופה יותר. טכניקת הפילאטיס העוסקת בגוף ובנפש ופועלת בצורה מבוקרת ומדויקת, תאפשר למטופלות הרגשה טובה, תעניק כוח שרירי רב יותר, יכולת תנועתית ושחרור מתחים. בזכות הפילאטיס, הביטחון העצמי יצמח והפחד יעלם.

תהליך ההחלמה הארוך והמייגע, אשר מתקיים בעיקר בעקבות הטיפולים המתישים, תובע מהנשים המתמודדות עם המחלה מאמצים פיזיים ונפשיים רבים. למרות התחושה הרווחת שלא רצוי להעמיס על הגוף וכדאי לנוח ב-48 השעות הראשונות שלאחר טיפול, חשוב מאוד שנאסוף את עצמנו בזמן התשישות הראשונית, למרות כל הקשיים, ונחליט להחזיר לגוף ולנפש את החיוניות שכל כך חשובה לחיים.

מחקרים שנעשו בתחום מאששים את העובדה שפעילות גופנית בזמן הטיפולים למניעת המחלה מעצימים את יכולת הגוף לעבור אותם ביתר קלות. חשוב מאוד לבצע סדרת תרגילים המותאמת בדיוק לזמנים לא פשוטים אלו. הפילאטיס שנחשבת לפעילות מומלצת ביותר, מאפשרת שינה שקטה יותר, הרגשת חופש ,חוזקה וגמישות.

בעזרת הפילאטיס  הטיפולים המתישים משפיעים פחות על הנשים החולות, ומחזקות אותן – הן בגוף והן בנפש. לפניכם מוצגים מספר תרגילים שתוכלו לבצע באופן אישי, מהבית –  לחיזוק השרירים, לתנועתיות המפרקים ולשיפור ההרגשה הכללית.

  1. ידיים עולות מהצדדים, מתקפלות, מתיישרות ויורדות
  2. בעמידה שניה, סגירה. ופתיחת מרפקים לפני החזה.
  3. בעמידה שניה כפופה, הרמת עקב
  4. ידיים שלובות מאחור, הרמת ברך כפופה קדימה.
  5. בשכיבה, אגן גבוה, הנפת רגל ישרה.
סגירת תפריט
דילוג לתוכן