לעבור את החגים ברזון

איך נעבור את ארוחות החגים בלי רגשות אשם ובלי קילוגרמים מיותרים? ריכזתי עבורכם כמה טיפים שימושיים, וגם כמה תובנות על קבלת החלטות, שינוי דפוסים וגמילה מהרגלים שלמדתי במהלך השנים, שבטח לא מזיקים ולפעמים גם מועילים (ומעולים...)

שגרה או שגרע? אין ספק שהחגים הם כיף גדול. הם מוציאים אותנו משגרת חיינו, ונותנים לנו את הבחירה לחשב מסלול מחדש, בחירה שבעיני היא תמיד שלנו, ושלנו בלבד. אפשר לנצל את התקופה לחופשה מהממת שתוציא אותנו מאזור הנוחות שלנו לתוך הטבע הנפלא, או להפוך את הבית ל”בית מלון” ממנו יוצאים החוצה כל יום להרפתקה חדשה (אבל עדיין חשוב לתכנן מראש כדי לא להיתקע בסוף בבית), או לנסוע לכמה ימים רחוק מהסביבה הטבעית שלנו, למקום שנותן לנו השראה, עם הילדים או בלעדיהם. אצל חלקנו (ובעיקר להורים שביננו) החופשה מצטיירת לעיתים כסוג של “עונש” קטן, כי בדי אן איי שלנו רובנו אוהבים את שגרת היומיום, בה אנו מתפעלים את החיים בקצב הרגיל ומרגישים נוח ונעים. היציאה מהשגרה דורשת מאתנו יצירתיות ויכולת להכיל שינויים, חלקם בשליטתנו וחלקם פחות. זה הקושי שבה וזהו גם סוד קסמה…

ייסורי מצפון לא מורידים קלוריות…–  אני ממליצה לכולנו להפוך את החופשה לאקטיבית, כי החגים הבאים אלינו לטובה מביאים איתם הרבה ארוחות טובות, שלל מטעמים והמון קלוריות, שלא תמיד נכנסות לנישת ייסורי המצפון שלנו, כי “בחגים מותר” ו-“לפחות נטעם קצת מכל דבר, לא נעים מהמארחים”. ואם בשגרת היומיום שלנו אנו עושים פעילות גופנית, החופש איכשהו נתפס כחופשה מהשגרה, ודווקא בו אנחנו לא ממש מקפידים ונוטים לוותר לעצמנו על ההרגלים הקבועים והבריאים.

אז בואו נקבל החלטה לשנה החדשה – שנהיה יותר פעילים, יותר ממוקדים, שנקבע לעצמנו חוקים ונשתדל לא לוותר לעצמנו ולהיות יותר נחושים. למשל, בכל יום נקדיש שעה לפעילות גופנית שאנו אוהבים – הליכה, ריצה, אופניים, שחייה, פילאטיס, לא משנה איזה, כל ספורט שתבחרו יביא עמו הנאה גדולה לגופכם ולנשמתכם. נסו לגוון ולשלב במהלך השבוע לפחות שני סוגי ספורט שונים, אחד אירובי והשני אנאירובי (אימון עם התנגדות של משקולות, קפיצים או אביזרים אחרים). פעילות גופנית של שעה ביום שתהיה מוגדרת ביומן מראש, כזמן איכות ופגישה מופלאה שלכם עם עצמכם.

והעיקר ליהנות – בואו ננצל את תקופת החגים כדי לעזוב את כל העבודה, המלחמות, ההתרוצצויות והשטויות, ולהתרכז במה שבאמת חשוב בחיים –  המשפחה, הילדים והחברים הקרובים. הגיע הזמן להשלים חסרים ופערים עם האנשים הכי יקרים והאהובים שמה לעשות, ביומיום נשארים קצת מוזנחים… ואם על הדרך נספיק גם לקרוא איזה ספר טוב או ללכת לסרט והצגה מצוינים, בכלל נצא גדולים… להתראות אחרי החגים.

 

דליה מנטבר משמשת מזה 40 שנה ככוהנת הפילאטיס הגדולה, העומדת מאחורי שגעון הפילאטיס שכבש את המדינה. מתוך הבנה הוליסטית בחיבור שבין הגוף לנפש, פיתחה מנטבר שיטת אימון המבוססת על דיאגנוזה פרטנית ותכנית אימון אישית, הרואה את האדם שמאחורי השריר, ומותאמת במדויק לצרכיו ולאורח חייו המודרני.

 

לגרום לנשים בארבע על ארבע לרדת  עד 2 מידות

ארבע על ארבע

עלות חודשית  4 פעמים בשבוע 4 שבועות מכון צמצום היקפים

עלות חודשית 990  לחודש

61 ₪ לשיעור

16 שיעורים בחודש

4 פעמים בשבוע ,4 שבועות

סניפים בני משה וטימוקין  בתל אביב

ניתן יעוץ לגבי תפריט עם תזונאית

סגירת תפריט
דילוג לתוכן