פעילות מול מחשב

אם המשרד הוא הבית השני שלכם ואתם מבלים מול המסך יותר מהזמן שאתם מבלים בהליכה או ברכיבה,סביר להניח שגם אתם חווים כאבים ואי נוחות בגב ובמיפרקים.

ישיבה לכשלעצמה,לאורך זמן, גובה מהגוף שלנו התייחסות מיוחדת ומדוייקת.

הכיסא המשרדי, הנוח ככל שיהיה, ישאיר תמיד את את הגב מאותגר ברמת ההחזקה. ומכאן, כאבי גב כרוניים.

העורף, שאמור להיות תמיד בהמשך לעמוד השידרה, לבריאותו, נימצא בכפיפה מתמדת, כדי שנוכל להסתכל על המיקלדת.

בחלק גדול מהמקרים מסך המחשב נמצא מימיננו או משמאלנו, מה שמכריח אותנו להפנות את הראש אליו, ויוצר מתח עצום ולא סימטרי בעורף,כתפיים,שכמות,גב תחתון.

כפות הידיים, שנמצאות בפוזיציה קבועה בהקלדה, נמצאות אף הן במאמץ תמידי, שיוצר חוסר נוחות בשורש כף היד, ומשם, כאבים ודלקות במיפרק שורש כף היד, לאורך האמה עד למרפק.

הבשורה הטובה היא שיש מה לעשות על מנת למנוע את חוסר הנוחות ואת הכאבים.

משום שגופנו נולד לנוע, ולא לשבת לאורך זמן. חשוב לקום בכל 30 דקות למשך דקה לפחות, להימתח ולהסתובב, כדי שהדם יזרום בצורה יעילה, וכדי לעורר את מיפרקי הגוף.

בנוסף,לתכנן את מיקום המחשב השולחני והמקלדת ביחס לגוף, שיהיה ממש מול הכתפיים, לאיזון הגוף בכלל והגב בפרט.

לאבזר את השולחן במיגבה לשורש כף היד, כדי למנוע או לשפר את כפיפת שורש כף היד.

לשבת על כסא נוח, גבוה כך שכל כף הרגל מונחת על הרצפה,עמוק כך שהברכיים עוברות מעט את השפה הקדמית של הכסא,

גב הכסא יהיה ניצה למושב הכסא, מה שיוצר נוחות לגב,שיכול להישען או להינתק כדי להיות זקוף.

בנוסף, חשוב לתרגל את המפרקים בתנועות מעגליות, ואת הגב בפיתולים.

 

דליה מנטבר

מומחית לאבחון ומציאת פתרונות לחיים בריאים ללא כאב.

יועצת לאירגון סביבת העבודה ומומחית לפעילות גופנית מול מחשב.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן